Pot Pet

Suka berkongsi rasa. Mana yg baik jadikan teladan, mana yang x baik, jadikan sempadan. OK?

Friday, August 26, 2011

Kisahnya ...

This morning, juz after having our sahur, mak and abah told me a story when i was a child about 27 yrs ago. Mak bagitau aku ni suka karang/cipta lagu and suka layan budak2 smbil ngajo mcm cikgu. Yg rasa awesome and touched sgt bila mak siap nyanyikan lg 1st row lagu yg aku cipta tu. Hahaha ... aku sdri pelik dan mcm xpernah dgr je lagu tu. Kelako ...

Sbb tu jugak abah dulu beriya2 amekkan borang untuk apply Diploma Perguruan. Abah seronok bila aku dpt tawaran ke maktab (aku tolak ... mesti abah sedey kan?) Dan disebabkan tu jugak laa abah beriya2 bawak aku g jumpa PKHEM sekolah kt Semenyih tu, suruh aku jd guru sandaran sementara dpt job (bru pas abis degree). Perghhh ... mula2 rasa tertekan. Iyer laa ... kita belajar degree amek IT, tetiba nak ajor english and art. adoaiii ... tp pas dgr citer abah tu ... rasa terharu sgt coz he cares.

And also no wonder laa nape aku byk cipta lagu budak2 utk anak aku especially utk dodoi dia tido. Mula2 intention utk stimulate anak je coz Afiq kan special. Lama2 byk plak rentak lagu tercipta (ewahhh ...). At last, anak sedara yang hapal. Anak sendiri minat 1-2 lagu je. hikhikhik ...

Ape2 pun ... I luv u mak and abah!!!

No comments: